V celých Stanovách majú nasledovné výrazy v každom prípade a v každej gramatickej podobe, tvare a čísle nižšie uvedený význam, pokiaľ nie sú v tejto časti uvedené odlišné definície pre inú gramatickú podobu, tvar alebo číslo:

Kryptomena =

je na účely týchto Stanov najmä, nie však výlučne, akékoľvek digitálne aktívum, ktoré je založené na kryptografii (šifrovaní), ktoré je zväčša decentralizované (t.j. nie je vydávané príslušným orgánom alebo centralizovanou autoritou, ktorá vie na základe vlastného rozhodnutia ovplyvňovať vlastnosti kryptomeny) a väčšinou funguje na tzv. blockchainovej technológii alebo inej DLT technológii. Na účely týchto Stanov ide zároveň o súhrnné označenie pre elektronické „mince”, resp. „tokeny“ alebo virtuálne meny.Na účely týchto Stanov spadajú do pôsobnosti Združenia a pod týmto pojmom môžeme rozumieť aj záujmy subjektov o tzv. NFT (non fungible token).Na účely týchto Stanov spadajú do pôsobnosti Združenia a pod týmto pojmom môžeme rozumieť aj iné príbuzné digitálne aktíva a technológie, ktoré môžu priamo alebo nepriamo súvisieť s kryptomenami, virtuálnymi menami, tokenmi, NFT, blockchain / DLT technológiami.

Krypto-komunita =

sú najmä, nie však výlučne všetci používatelia, investori, podnikatelia, podporovatelia, edukátori a všetci sympatizanti, ktorí používajú kryptomeny, alebo záujemcovia o používanie kryptomien

V celých Stanovách majú nasledovné výrazy v každom prípade a v každej gramatickej podobe, tvare a čísle nižšie uvedený význam, pokiaľ nie sú v tejto časti uvedené odlišné definície pre inú gramatickú podobu, tvar alebo číslo:

Prvá časť
Základné ustanovenia

1 NÁZOV, SÍDLO A PRÁVNE POSTAVENIE

1.1 Názov občianskeho združenia je: SLOVENSKÁ KRYPTOMENOVÁ ASOCIÁCIA.

1.2 Oficiálna skratka názvu Združenia je: SKMA.

1.3 Sídlom Združenia je: Ružinovská 5889/42, 821 03 Bratislava-Ružinov

1.4 Webové sídlo Združenia je: www.skma.sk.

1.5 Združenie je samostatnou právnickou osobou s plnou právnou subjektivitou a vlastnými orgánmi podľa článku 7 a nasl. Stanov. Združenie môže zakladať iné právne subjekty za účelom vykonávania doplnkovej hospodárskej činnosti, združovať sa s inými právnymi subjektmi v Slovenskej republike a vstupovať do medzinárodných organizácií.

1.6 Združenie má vlastnú symboliku, ktorú tvorí logo Združenia a jeho varianty alebo modifikácie určené pre jednotlivé účely. Symboliku Združenia schvaľuje Valné zhromaždenie Združenia. Symboliku Združenia je možné používať výhradne so súhlasom štatutárneho orgánu Združenia, alebo v súlade s podmienkami používania symboliky Združenia, ktorú schvaľuje Valné zhromaždenie na návrh Rady združenia.

2 POSLANIE, CIELE A ČINNOSŤ

2.1 Hlavným poslaním Združenia je ochraňovať a presadzovať spoločné záujmy členov Združenia, ako aj celej krypto-komunity, a to najmä v oblasti kryptomien a blockchain technológií.

2.2 Ciele Združenia sú:
a. zastupovať krypto-komunitu, najmä členov Združenia, v konaniach pred verejnými (najmä štátnymi) orgánmi, ktoré sa týkajú uplatňovania ich práv a záujmov;
b. zastupovať krypto-komunitu voči verejnosti, podnikateľským a iný subjektom s cieľom presadzovať záujmy členov Združenia a krypto-komunity;
c. vytvárať pozitívny dojem o kryptomenách a robiť kryptomenám a ich používateľom dobré PR;
d. propagácia a podpora inovácií: podpora inovačných iniciatív a projektov v oblasti kryptomien, ako aj podpora výskumu a vývoja súvisiacich technológií;
e. koordinovať a regulovať činnosť svojich členov v záujme vytvárať priestor pre účinné presadzovanie oprávnených záujmov a ochranu práv všetkých podporovateľov kryptomien na Slovensku;
f. napomáhať vytvárať informačný priestor týkajúci sa európskej ako aj slovenskej legislatívy v oblasti kryptomien prostredníctvom informačného webového portálu Združenia;
g. poskytovať členom Združenia právnu pomoc a poradenskú a asistenčnú podporu pri presadzovaní ich oprávnených záujmov a nárokov;
h. podporovať adopciu kryptomien v bežnom používaní a vzdelávať ľudí, podnikateľské a iné subjekty o používaní kryptomien, ich bezpečnosti, užitočnosti a povahe;
i. ochraňovať práva krypto-komunity a ich oprávnené záujmy na súde, zastupovať členov Združenia a presadzovať ich odôvodnené spoločné požiadavky pri rokovaniach s legislatívnymi a výkonnými orgánmi štátu, s orgánmi dohľadu a inšpekcie, ako aj s inými právnickými osobami v súlade s príslušnými právnymi predpismi;
j. zabezpečovať sprostredkovanie riešenia sporov v oblasti kryptomien;
k. zriadenie a prevádzkovanie inštitútu ombudsmana pre kryptomeny, ktorý bude slúžiť ako nezávislý mediátor a poradca pre riešenie sporov, sťažností a etických otázok spojených s kryptomenami;
l. napomáhať pri riešení sporov medzi účastníkmi zákonných alebo zmluvných vzťahov týkajúcich sa kryptomien;
m. spolupráca s regulačnými orgánmi: aktívna komunikácia a spolupráca so slovenskými štátnymi orgánmi a finančnými inštitúciami na formovaní primeraných regulačných rámcov pre kryptomeny a príbuzné technológie, a aktívne sa zúčastňovanie na tvorbe všeobecne záväzných právnych predpisov pre oblasť kryptomien a iné súvisiace oblasti, a to v rámci všetkých fáz legislatívneho procesu;
n. prispievať k informovanosti spoločnosti o kryptomenách, poskytovať odborné konzultácie a asistenciu pri riešení problémov ľudí a poskytovať im poradenstvo súvisiace s presadzovaním ich práv a oprávnených záujmov;
o. monitorovať implementáciu legislatívy upravujúcej kryptomeny a blockchain technológie a jej uplatňovanie v praxi;
p. napomáhať pri presadzovaní ekonomických záujmov a práv členov Združenia, ako aj celej krypto-komunity vykonávaním prieskumov vrátane prieskumu problémov krypto-komunity a vyhodnocovaním presadzovania ich práv;
q. vzdelávanie v oblasti kryptomien: organizovanie vzdelávacích podujatí, seminárov, workshopov, tématických fór, kurzov a iných vzdelávacích, kultúrnych a spoločenských podujatí pre verejnosť aj členov Združenia so zameraním na oblasť kryptomien a blockchain technológií, najmä na ich pochopenie a bezpečné a efektívne využívanie; vydávať odborné a populárne neperiodické publikácie a informačné tlačoviny,
r. informovať širokú verejnosť o činnosti Združenia formou aktívneho prístupu odborných zástupcov a členov Združenia k verejným diskusiám a aktívnej účasti na tvorbe verejných informácií formou osobnej participácie zástupcov Združenia na verejnej prezentácií stanovísk a názorov členov Združenia;
s. reprezentovať, podporovať a chrániť záujmy členov Združenia formou inštitucionálnej spolupráce s domácimi a zahraničnými partnerskými organizáciami;
t. poskytovanie platformy pre networking: umožnenie členom a záujemcom o oblasť kryptomien vytvárať profesionálne kontakty a partnerstvá.
u. vytvoriť a spravovať kódex správania podnikateľov v oblasti kryptomien, kontrolovať dodržiavanie tohto kódexu subjektmi ním dobrovoľne viazanými;
v. nastaviť štandardy pre posudzovanie bezpečných podnikateľských modelov s kryptomenami s ohľadom na dodržiavanie právnych predpisov, etických pravidiel a kyberbezpečnosť;
w. snaha stať sa certifikačnou autoritou pre posudzovanie bezpečných podnikateľských modelov v oblasti podnikania s kryptomenami.

2.3 Združenie vykonáva činnosť potrebnú na účinné dosahovanie poslania a cieľov uvedených v tomto článku v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky.

Druhá časť
Členstvo v združení

3 TYPY ČLENSTVA A STATUSU

3.1 Združenie rozlišuje medzi 3 (slovom: tromi) typmi členstva a statusu v Združení:

RIADNY ČLEN

3.2 Za riadneho člena Združenia môže byť prijatá len fyzická osoba staršia ako 18 rokov, alebo právnická osoba na základe podanej žiadosti o členstvo v Združení v súlade s týmito Stanovami, ktorá:
i. vyjadrila súhlas s týmito Stanovami, poslaním, cieľmi a činnosťou Združenia podľa článku 2 týchto Stanov;
ii. zaplatila spolu s podaním žiadosti o členstvo v Združení zálohu na Členský poplatok v súlade s článkom 6 týchto Stanov; a
iii. bola schválená za riadneho člena Združenia rozhodnutím Rady združenia v súlade s týmito Stanovami.

3.3 Za vyjadrenie súhlasu s poslaním, cieľmi a činnosťou Združenia v zmysle bodu 3.2 (i.) sa považuje každé dobrovoľné konanie žiadateľa s úmyslom stať sa členom Združenia, najmä podanie žiadosti.

3.4 Riadny člen má všetky práva a povinnosti, ktoré mu vyplývajú z právneho poriadku Slovenskej republiky ako člena občianskeho združenia, z týchto Stanov a iných interných predpisov Spoločnosti prijatých v súlade s týmito Stanovami.

(v týchto Stanovách ako „Riadny člen“ alebo aj ako „člen“)

ČAKATEĽ

3.5 Za čakateľa na Riadneho člena môže byť prijatá len fyzická osoba staršia ako 18 rokov, alebo právnická osoba na základe podanej žiadosti o členstvo v Združení v súlade s týmito Stanovami, ktorá:
i. vyjadrila súhlas s týmito Stanovami, poslaním, cieľmi a činnosťou Združenia podľa článku 2 týchto Stanov;
ii. zaplatila spolu s podaním žiadosti o členstvo v Združení zálohu na Členský poplatok v súlade s článkom 6 týchto Stanov; a
iii. nebola zatiaľ schválená za riadneho člena Združenia Radou združenia v súlade s týmito Stanovami, avšak bola súbežne schválená za čakateľa na Riadneho s odkladacou podmienkou, do kedy musí Rada združenia finálne rozhodnúť o neschválení za Riadneho člena Združenia alebo o schválení za Riadneho člena Združenia.

3.6 Za vyjadrenie súhlasu s poslaním, cieľmi a činnosťou Združenia v zmysle bodu 3.2 (i.) sa považuje každé dobrovoľné konanie žiadateľa s úmyslom stať sa členom Združenia, najmä podanie žiadosti.

3.7 Čakateľ má obmedzené práva a povinnosti, ktoré mu vyplývajú z týchto Stanov a iných interných predpisov Spoločnosti prijatých v súlade s týmito Stanovami. Čakateľ nie je v žiadnom ohľade považovaný za Riadneho člena Združenia a nemá oprávnenie verejne vystupovať ako Riadny člen združenia, ani sa verejne prezentovať ako čakateľ na Riadneho člena. Čakateľ zároveň po dobu trvania Prechodného obdobia v zmysle bodu 4.5 a nasl. môže využívať práva najvyššej úrovne statusu Sympatizant.

(v týchto Stanovách ako „Čakateľ“)

SYMPATIZANT

3.8 Sympatizantom môže byť len fyzická osoba staršia ako 18 rokov, alebo právnická osoba na základe podanej žiadosti v súlade s týmito Stanovami, ktorá:
i. vyjadrila súhlas s týmito Stanovami, poslaním, cieľmi a činnosťou Združenia podľa článku 2 týchto Stanov;
ii. zaplatila Sympatizantský poplatok v súlade s článkom 6 týchto Stanov.

3.9 Sympatizant združenia je osobitný status a pozícia, s ktorou nie je spojené žiadne členstvo v Združení. Ide o dobrovoľnú podporovateľskú pozíciu, s ktorou sú spojené niektoré osobitné práva, výhody, ale aj povinnosti, a to podľa úrovne statusu a právneho postavenia sympatizanta.

(v týchto Stanovách ako „Sympatizant“)

3.10 Združenie rozlišuje nasledovné úrovne status Sympatizant:
i. úroveň Nadšenec
Hlavná úroveň určená pre fyzické osoby.
ii. úroveň Firma
Hlavná úroveň určená pre právnické osoby.
iii. úroveň Veľký podporovateľ

Prémiová úroveň určená pre fyzické aj právnické osoby, ktorá so sebou prináša väčší počet výhod. Zároveň výškou svojho ročného poplatku významným spôsobom prispieva ku chodu Združenia a plneniu jeho cieľov, a preto má nárok na vyšší stupeň využívania služieb Združenia, ako aj osobitnú prezentáciu a partnerstvo.

3.11 Bližšie práva a povinnosti jednotlivých úrovní statusu Sympatizanta upravujú tieto Stanovy alebo ich vnútorným predpisom upraví Združenie.

3.12 Rada združenia vedie zoznam Riadnych členov Združenia, Čakateľov Združenia, ako aj Sympatizantov (ďalej len ako „Zoznam“), ktorý pravidelne aktualizuje a zverejňuje na webovom sídle Združenia.

4 VZNIK, ZÁNIK A POZASTAVENIE ČLENSTVA A STATUSU

VZNIK ČLENSTVA

4.1 Členstvo v Združení vzniká dňom schválenia žiadosti o členstvo v Združení, a to na základe splnenia podmienok v zmysle článku 3.2 týchto Stanov.

4.2 Náležitosti žiadosti o členstvo v Združení zverejní Združenie na svojom webovom sídle.

4.3 Rada združenie rozhodne o žiadosti o členstvo v Združení najneskôr do 60 (slovom: šesťdesiat) dní od prijatia žiadosti. V prípade, ak Rada združenia nerozhodne do skončenia uvedeného termínu o schválení alebo neschválení žiadosti o členstvo v Združení, alebo o prijatí žiadateľa za Čakateľa v zmysle bodu 4.5 týchto Stanov, stáva sa žiadateľ o členstvo v Združení Riadnym členom Združenia, a to dňom nasledujúcim po skončení tejto lehoty.

4.4 Súhlas Rady združenia s prijatím žiadateľa o členstvo v Združení nie je právne nárokovateľný a je plne v kompetencii rozhodnutia Rady združenia. Rada združenia môže zverejniť na webovom sídle Združenia informácie, ktoré môžu pomôcť žiadateľovi o členstvo v Združení s jeho schválením za Riadneho člena Združenia. Podmienka súhlasu Rady združenia je dôležitá z dôvodu zachovania vysokej úrovne Združenia, jeho integrity, profesionálnosti a dodržiavania cieľov Združenia, pričom Rada združenia v tomto ohľade vystupuje ako strážca uvedených princípov a dobrého mena Združenia.

4.5 Rada združenia môže, okrem schválenia alebo neschválenia žiadosti o členstvo v Združení rozhodnúť aj o prijatí žiadateľa za Čakateľa, pričom v rozhodnutí o prijatí žiadateľa za Čakateľa určí zároveň prechodné obdobie do kedy musí Rada združenia rozhodnúť s finálnou platnosťou o schválení alebo neschválení žiadosti o členstvo v Združení (ďalej len ako „Prechodné obdobie“). Rada združenia informuje žiadateľa o členstvo v Združení o prijatí žiadateľa za Čakateľa a podľa svojho uváženia mu môže ozrejmiť aj ďalšie informácie, ktoré budú rozhodujúce pre finálne posúdenie žiadosti.

4.6 Prechodné obdobie môže Rada združenia určiť maximálne na dobu 15 (slovom: pätnásť) mesiacov, pričom určenú lehotu môže Rada združenia jedno rázovo predĺžiť maximálne o ďalšie 3 (slovom: tri) mesiace; celková dĺžka Prechodného obdobia však nemôže prekročiť dobu 15 (slovom: pätnásť) mesiacov. Rada združenia môže kedykoľvek v priebehu Prechodného obdobia rozhodnúť o schválení alebo neschválení žiadosti o členstvo v Združení. V prípade, ak Rada združenia nerozhodne do skončenia Prechodného obdobia o schválení alebo neschválení žiadosti o členstvo v Združení, stáva sa žiadateľ o členstvo v Združení Riadnym členom Združenia, a to dňom nasledujúcim po skončení Prechodného obdobia.

4.7 Žiadateľ o členstvo v Združení ani Čakateľ nemôže do rozhodnutia o schválení alebo neschválení členstva v Združení zverejňovať informáciu, že je členom Združenia, má podanú žiadosť o členstvo v Združení alebo iným spôsobom spájať svoje meno s členstvom alebo potenciálnym členstvom v Združení. Porušenie tejto povinnosti je dôvodom na neschválenie žiadosti o členstvo v Združení. Žiadateľ o členstvo v Združení, ako aj Čakateľa však môžu zverejňovať informáciu, že sú Sympatizantmi Združenia (bez nároku na práva vyplývajúce zo status Sympatizant v zmysle bodu 3.9 týchto Stanov), a to až do rozhodnutia o schválení alebo neschválení členstva v Združení.

4.8 Žiadateľ o členstvo v Združení môže vziať žiadosť späť až do prijatia rozhodnutia o schválení alebo neschválení žiadosti o členstvo v Združení, alebo do 5 (slovom: piatich) dní od prijatia oznámenia o jeho schválení za Čakateľa na Riadneho člena.

4.9 Dôvody pre neschválenie žiadosti o členstvo v Združení, ako aj dôvody pre prijatia žiadateľa za Čakateľa, Rada združenia nezverejňuje, ani ich neoznamuje žiadateľovi o členstvo v Združení, pokiaľ Rada združenia nerozhodne inak v rozhodnutí o neschválení žiadosti o členstvo v Združení.

4.10 V prípade neschválenia žiadosti o členstvo v Združení sa Prechodné obdobie považuje za obdobie využívania statusu Sympatizant na úrovni Nadšenec alebo Firma (v závislosti od právneho postavenia žiadateľa). Neschválený žiadateľ o členstvo v Združení môže aj naďalej využívať možnosť stať sa Sympatizantom Združenia.

4.11 Rozhodnutím Rady združenia o schválení žiadosti o členstvo v Združení sa pre Riadneho člena Združenia stávajú tieto Stanovy, ako aj ostatné platné vnútorné predpisy Združenia v plnom rozsahu záväzné.

ZÁNIK ČLENSTVA

4.12 Členstvo v Združení zaniká:
a. na základe písomného oznámenia člena Združenia o vystúpení zo Združenia;
b. rozhodnutím Rady Združenia o vylúčení člena v prípade hrubého porušenia povinností člena Združenia alebo opakovanom porušení povinnosti člena Združenia;
c. rozhodnutím Valného zhromaždenia o zrušení členstva v prípade obzvlášť hrubého porušenia povinností člena Združenia, a to na návrh aspoň 30% (slovom: tridsať percent) všetkých členov Združenia s právom hlasovať na Valnom zhromaždení Združenia alebo na návrh Rady združenia;
d. úmrtím alebo stratou spôsobilosti na právne úkony člena Združenia;
e. zánikom Združenia.

4.13 Členstvo v Združení zaniká:
a. podľa bodu 4.12 (a.) týchto Stanov dňom doručenia oznámenia o vystúpení zo Združenia;
b. podľa bodu 4.12 (b.) týchto Stanov dňom nasledujúcim po dni prijatia rozhodnutia Rady Združenia;
c. podľa bodu 4.12 (c.) týchto Stanov dňom nasledujúcim po rozhodnutí Valného zhromaždenia;
d. podľa bodu 4.12 (d.) týchto Stanov (i) dňom úmrtia, (ii) dňom právoplatnosti rozhodnutia príslušného orgánu o pozbavení spôsobilosti na právne úkony, alebo (iii) dňom právoplatnosti rozhodnutia o zrušení člena, ktorý je právnickou osobou;
e. podľa bodu 4.12 (e.) týchto Stanov dňom právoplatnosti rozhodnutia príslušného orgánu o rozpustení Združenia.

4.14 Za hrubé porušenie povinností člena Združenia sa považuje najmä, nie však výlučne:
i. nezaplatenie alebo omeškanie so zaplatením členského poplatku alebo jeho časti, ktoré trvá viac ako 3 (slovom: tri) mesiace po splatnosti členského poplatku;
ii. poškodzovanie záujmov a dobrého mena Združenia a jeho členov, napr. ohováraním, vydávaním nepravdivých vyhlásení elektronickým alebo tlačovým médiám, s alebo bez autorizácie;
iii. porušovanie Stanov, vnútorných predpisov Združenia alebo právnych predpisov Slovenskej republiky, v ktorom člen pokračuje aj napriek pozastavenému členstvu v Združení z týchto dôvodov alebo výzve Združenia zastaviť takéto poškodzovanie alebo porušovanie;
iv. odsúdenie za akýkoľvek úmyselný trestný čin;
v. vyhlásenie konkurzu na člena Združenia;
vi. vstup do likvidácie člena Združenia.

4.15 Člen, ktorého členstvo zaniklo z dôvodu nezaplatenia členského poplatku, môže byť za člena Združenia opätovne prijatý až po úplnom zaplatení existujúceho dlhu na členskom poplatku vzniknutého z predchádzajúceho členstva v Združení.

4.16 Člena, ktorého členstvo zaniklo niektorým zo spôsobov podľa bodu 4.12 (b.) alebo bodu 4.12 (c.) týchto Stanov možno prijať opätovne za člena najskôr po uplynutí 2 (slovom: dvoch) rokov od konca kalendárneho roka, v ktorom mu bolo členstvo zrušené, za predpokladu, že už neexistuje dôvod, pre ktorý mu zaniklo členstvo v Združení alebo pokiaľ mu Rada združenia neudelí svojím rozhodnutím osobitnú výnimku, ktorou Rada združenia môže aj skrátiť uvedenú lehotu.

POZASTAVENIE ČLENSTVA

4.17 O pozastavení členstva v Združení môže rozhodnúť Rada Združenia v prípade:
a. ak je člen v omeškaní so zaplatením členského poplatku alebo jeho časti po dobu dlhšiu ako 30 (slovom: tridsať) dní po splatnosti členského poplatku;
b. opakovaného porušenia povinností člena Združenia vyplývajúcich mu z týchto Stanov, iných vnútorných predpisov Združenia alebo právnych predpisov Slovenskej republiky;
c. vznesenia obvinenia z akéhokoľvek úmyselného trestného činu.

4.18 Rozhodnutie o pozastavení členstva v Združení musí obsahovať určenie dôvodu, pre ktorý sa členstvo pozastavuje a doby jeho trvania.

4.19 Pozastaviť členstvo možno:
a. na obdobie do odstránenia dôvodov, ktoré sú príčinou pozastavenia členstva, pričom Rada združenia zároveň určí aj primeranú lehotu na odstránenie dôvodov, ktorá celkovo nesmie presiahnuť 12 (slovom: dvanásť) mesiacov; alebo
b. na obdobie do konania najbližšieho Valného zhromaždenia, ak sa zároveň podáva Valnému zhromaždeniu návrh na zrušenie členstva Valným zhromaždením s uvedením dôvodov na pozastavenie a zrušenie členstva.

4.20 Ak neprišlo k odstráneniu dôvodov, pre ktoré bolo členstvo pozastavené podľa bodu 4.18 (a) týchto Stanov, v stanovej lehote, členstvo v Združení zaniká dňom nasledujúcim po dni, kedy uplynula lehota na odstránenie dôvodov pozastavenia členstva v Združení.

4.21 Člen s pozastaveným členstvom stráca všetky práva spojené s výhodou Riadneho člena, pričom preberá práva a povinnosti, ktoré prináležia statusu Čakateľa, pričom je naďalej povinný dodržiavať Stanovy, iné vnútorné predpisy Združenia a právne predpisy Slovenskej republiky.

 

VZNIK A ZÁNIK STATUSU SYMPATIZANT

4.22 Žiadateľ o status a postavenie Sympatizanta vyplní a zašle Združeniu žiadosť, ktorá nepodlieha ďalšiemu schvaľovaniu, okrem iii. úrovne statusu – Veľký podporovateľ, na ktorý sa primerane vzťahujú pravidlá a postupy pre schvaľovanie žiadateľa ako u Riadneho člena.

4.23 Status a postavenie Sympatizanta vzniká žiadateľovi dňom, ktorým mu Združenie oznámi potvrdenie o pridelení status a postavenia Sympatizanta.

4.24 Združenie je povinné potvrdiť status a postavenie Sympatizanta na základe prijatej žiadosti najneskôr do 14 (slovom: štrnástich) dní od prijatia žiadosti. V prípade, ak Združenie nepotvrdí status a postavenie Sympatizanta žiadateľovi v uvedenej lehote, stáva sa žiadateľ Sympatizantom dňom nasledujúcim po skončení tejto lehoty.

4.25 Združenie spolu s potvrdením statusu a postavenia Sympatizanta, najneskôr však do 14 (slovom: štrnástich) dní od vzniku statusu a postavenia Sympatizanta, zašle Sympatizantovi na zadaný email faktúru, ktorú je povinný Sympatizant uhradiť v lehote splatnosti. V prípade, ak Sympatizant faktúru v lehote splatnosti neuhradí, Združenie je oprávnené zrušiť s okamžitou účinnosťou Sympatizantovi status a postavenie, o čom ho informuje prostredníctvom zadaného emailu.

4.26 Ustanovenia Stanov o zániku členstva (článok 4.12 a nasled. týchto Stanov) a o pozastavení členstva (článok 4.17 a nasled. týchto Stanov) sa primerane vzťahujú aj na status a postavenie Sympatizanta.

 

5 PRÁVA A POVINNOSTI ČLENOV, ČAKATEĽOV A SYMPATIZANTOV

PRÁVA A POVINNOSTI ČLENOV

5.1 Členstvo v Združení je dobrovoľné a neprevoditeľné.

5.2 Každý člen Združenia má právo:
a. zúčastňovať sa aktivít, ktoré Združenie vykonáva v rámci dosahovania svojho poslania, cieľov a činnosti;
b. žiadať Združenie o poskytnutie poradenstva alebo stanoviska v otázkach kryptomien a blockchain technológií v primeranom rozsahu;
c. byť informovaný o činnosti Združenia;
d. podávať návrhy, podnety a pripomienky Rade združenia týkajúce sa činnosti Združenia;
e. zúčastňovať sa s hlasovacím právom na Valnom zhromaždení členov Združenia a predkladať návrhy;
f. získavať nových členov Združenia;
g. inak využiť svoje členstvo v Združení v súlade s poslaním, cieľmi a činnosťou Združenia spôsobom neodporujúcim Stanovám, a iným vnútorným predpisom Združenia alebo právnym predpisom Slovenskej republiky;
h. hlasovať na Valnom zhromaždení členov Združenia;
i. podieľať sa na riadení a kontrole činnosti Združenia;
j. byť zvolený do funkcie v orgánoch Združenia;
k. ukončiť svoje členstvo v Združení.

5.3 Každý člen Združenia je povinný najmä:
a. v rámci svojich možností a schopností napomáhať Združeniu pri vykonávaní jeho činnosti a dosahovaní poslania a cieľov Združenia;
b. plniť si riadne a včas všetky povinnosti, ktoré mu vyplývajú z členstva v Združení;
c. dodržiavať Stanovy a vnútorné predpisy Združenia;
d. riadne a v stanovených lehotách platiť členský poplatok;
e. chrániť majetok a záujmy Združenia;
f. poskytnúť na požiadanie Združenia písomne alebo osobne do zápisnice, prípadne prostredníctvom svojich zástupcov, orgánom Združenia vysvetlenia obsahujúce pravdivé a úplné údaje;
g. bezodkladne informovať Združenie o zmenách v údajoch zapisovaných do Zoznamu;
h. zodpovedne vykonávať funkciu v orgánoch Združenia, pokiaľ bol do funkcie zvolený;
i. dôstojne reprezentovať Združenie vo vzťahu k tretím osobám a na verejnosti;
j. dbať na dobré meno Združenia, jeho profesionalitu a integritu;
k. podľa svojich možností rozširovať povedomie o kryptomenách a ich používaní a prispievať k širšej adopcii kryptomien;
l. nezneužívať členstvo v Združení na riešenie neprimeraného množstva svojich individuálnych práv a nárokov, ako aj neprimerane zneužívať svoje členstvo v Združení na dosahovanie vlastných cieľov, ktoré bude povznášať nad poslanie a ciele Združenia.

5.4 Členovia Združenia majú ďalšie práva a povinnosti v tomto článku výslovne neuvedené, ktoré im však prináležia v súlade s ďalšími ustanoveniami týchto Stanov alebo z ostatných vnútorných predpisov Združenia.

5.5 V prípade porušenia povinností člena Združenia, môže príslušný orgán Združenia uložiť členovi sankcie v zmysle týchto Stanov a vnútorných predpisov Združenia.

 

PRÁVA A POVINNOSTI SYMPATIZANTOV

5.6 Každá úroveň statusu Sympatizant má nasledovné práva:
a. prístup k osobitným informáciám zverejnených Združením svojim Riadnym členom, Čakajúcim členom a Sympatizantom;
b. účasť na vyhradených a vybraných podujatiach a aktivitách Združenia za stanovených podmienok podľa úrovne statusu;
c. zľavy na vybrané produkty a služby;
d. žiadať Združenie o poskytnutie poradenstva alebo stanoviska v otázkach kryptomien a blockchain technológií v primeranom rozsahu;
e. byť informovaný o činnosti Združenia v rozsahu informácií, ktoré sa netýkajú len Riadnych členov a ktoré nepodliehajú mlčanlivosti;
f. podávať návrhy, podnety a pripomienky Rade združenia týkajúce sa činnosti Združenia;
g. získavať nových členov Združenia a Sympatizantov s čím môže byť spojená osobitná odmena;
h. uvedenie v Zozname sympatizantov v rozsahu podľa úrovne statusu;
i. možnosť prezentovať sa ako Sympatizant Združenia v rozsahu podľa úrovne statusu;
5.7 Každá úroveň statusu Sympatizant má nasledovné povinnosti:
a. v rámci svojich možností a schopností napomáhať Združeniu pri vykonávaní jeho činnosti a dosahovaní poslania a cieľov Združenia;
b. dodržiavať v primeranom rozsahu Stanovy a vnútorné predpisy Združenia;
c. riadne a v stanovených lehotách platiť Sympatizantský poplatok;
d. chrániť majetok a záujmy Združenia;
e. bezodkladne informovať Združenie o zmenách v údajoch zapisovaných do Zoznamu;
f. zodpovedne vykonávať funkciu v komisiách Združenia, pokiaľ bol do funkcie zvolený;
g. dôstojne reprezentovať Združenie vo vzťahu k tretím osobám a na verejnosti;
h. dbať na dobré meno Združenia, jeho profesionalitu a integritu;
i. podľa svojich možností rozširovať povedomie o kryptomenách a ich používaní a prispievať k širšej adopcii kryptomien;
j. nezneužívať svoj status Sympatizanta Združenia na riešenie neprimeraného množstva svojich individuálnych práv a nárokov, ako aj neprimerane zneužívať svoj status Sympatizanta Združenia na dosahovanie vlastných cieľov, ktoré bude povznášať nad poslanie a ciele Združenia.

5.8 Rozsah tu v Stanovách uvedených práv a povinností, ako aj práv a povinností uvedených v iných vnútorných predpisoch Združenia pre jednotlivé úrovne status Sympatizant bližšie upraví usmernením Rada združenia.

 

PRÁVA A POVINNOSTI ČAKATEĽOV

5.9 Čakateľ má počas Prechodného obdobia všetky práva a povinnosti určené pre najvyšší status úrovne Sympatizant.

 

6 ČLENSKÝ POPLATOK A INÉ POPLATKY

ČLENSKÝ POPLATOK

6.1 Každý člen Združenia je povinný zaplatiť Združeniu ročný členský poplatok na základe vystavenej faktúry so splatnosťou 30 (slovom: tridsať) dní, pričom:

i. prvý ročný členský poplatok (u novoprijatého člena Združenia ,okrem členov prípravného výboru) sa platí pomerne za počet dní od vzniku členstva do konca kalendárneho roka, v ktorom sa novoprijatý člen stal členom Združenia, tj.:

  • výška ročného členského poplatku
  • celkový počet dní v kalendárnom roku

*počet dní od vzniku členstva do konca kalendárneho roka

(slovne: päťsto delené počet dní v kalendárnom roku krát počet dní od vzniku členstva do konca kalendárneho roka)

Tretia časť
Orgány združenia

7 ČLENENIE ORGÁNOV ZDRUŽENIA 

7.1 Hlavnými orgánmi Združenia sú:
a. Valné zhromaždenie;
b. Rada združenia;

7.2 Vedľajšími kontrolnými a poradnými orgánmi sú: Komisie Združenia.

8 VALNÉ ZHROMAŽDENIE

8.1 Valné zhromaždenie Združenia tvoria všetci Riadny členovia Združenia.

(v týchto Stanovách ako „Valné zhromaždenie“)

8.2 Valné zhromaždenie je uznášaniaschopné, ak je prítomných minimálne 51% (slovom: päťdesiatjeden percent) Riadnych členov Združenia s právom hlasovať. 

8.3 Ak nie je zvolané Valné zhromaždenie uznášaniaschopné, je Rada združenia povinná zvolať v primeranej lehote náhradné Valné zhromaždenie tak, aby sa konalo najneskôr do 60 (slovom: šesťdesiat) dní, avšak najskôr 14 (slovom: štrnásť) dní odo dňa kedy sa malo konať pôvodné Valné zhromaždenie. 

8.4 Valné zhromaždenie má, okrem iných práv a povinností uvedených v Stanových, iných vnútorných predpisoch Združenia a platných právnych predpisoch Slovenskej republiky, nasledovné práva, povinnosti a kompetencie:
a.volí a odvoláva členov Rady Združenia a stálych komisií a určuje odmeny za ich činnosť;
b.rozhoduje o zrušení členstva podľa bodu 4.12 (c) týchto Stanov;
c.schvaľuje Stanovy Združenia, ich zmeny a doplnky;
d.schvaľuje ďalšie vnútorné predpisy Združenia, ak nie je v Stanovách určené inak;
e.schvaľuje symboliku Združenia a jej zmeny;
f.rozhoduje o zlúčení alebo dobrovoľnom rozpustení Združenia, volí a odvoláva likvidátora;
g.môže si vyžiadať od Rady združenia správu o činnosti Združenia a osobitnú správu o hospodárení alebo vysvetlenie k ním;
h.schvaľuje rozpočet Združenia,
i.schvaľuje rokovací poriadok Valného zhromaždenia a volebný poriadok,
j.schvaľuje koncepciu činnosti Združenia a strategický programový plán Združenia, 
k.ukladá úlohy Rade združenia a stálym komisiám,
l.kontroluje činnosť a hospodárenie Združenia,
m.rozhoduje o ďalších otázkach, ktoré si vyhradí do svojej pôsobnosti, ak nie je v Stanovách určené inak.

8.5 Valné zhromaždenie zvoláva Rada Združenia najmenej raz za 2 (slovom: sva) roky ako riadne valné zhromaždenie, na ktorom je najmä prerokovaná správa o činnosti a hospodárení Združenia za uplynulú dobu a rozpočet Združenia na nasledujúce obdobie. 

8.6 Rada Združenia je povinná zvolať Valné zhromaždenie vždy, keď o to písomne požiada aspoň 30 % (slovom: tridsať percent) členov Združenia s právom hlasovať. 

8.7 Zvolanie Valného zhromaždenia Rada Združenia uskutoční oznámením o zvolaní Valného zhromaždenia Združenia zverejnením na webovom sídle Združenia s uvedením programu a miesta konania Valného zhromaždenia v lehote najmenej 30 (slovom: tridsať) dní pred termínom jeho konania a zároveň informuje všetkých členov prostredníctvom elektronického newslettra zaslaného na email člena zaevidovaný v žiadosti o schválenie za člena Združenia alebo inou elektronickou formou oznámenia (SMS, WhatsApp správa alebo podobné). 

8.8 Program rokovania Valného zhromaždenia stanovuje Rada Združenia zohľadňujúc odôvodnené písomné návrhy členov Združenia. Rada združenia je povinná do programu Valného zhromaždenia zaradiť body písomne navrhnuté aspoň 30 % (slovom: tridsať percent) všetkých členov Združenia, a to v prípade, ak bude takýto návrh doručený Rade združenia najmenej 15 (slovom: pätnásť) dní pred dňom konania Valného zhromaždenia. Na zasadnutí Valného zhromaždenia je možné rozšíriť alebo zúžiť program rokovania len so súhlasom nadpolovičnej väčšiny všetkých členov Združenia, ktorí majú hlasovacie právo, a ktorí sú prítomní na Valnom zhromaždení. 

8.9 Valné zhromaždenie sa môže konať výhradne online bez fyzickej prítomnosti, výhradne ako udalosť za fyzickej prítomnosti (offline), alebo ako kombinovaná udalosť offline-online udalosť, kde každý člen sa môže rozhodnúť pre fyzickú účasť alebo online prítomnosť. V prípade kombinovanej udalosti je člen, ktorý sa chce fyzicky zúčastniť udalosti povinný potvrdiť svoju fyzickú účasť najmenej 15 (slovom: pätnásť) dní pred konaním Valného zhromaždenia. V prípade online účasti je každý člen Združenia povinný sa identifikovať zapnutím kamery a potrebnými dokladmi. 

8.10 Člen Združenia je oprávnený nechať sa zastupovať počas konania Valného zhromaždenia, ako aj pri hlasovaní splnomocneným zástupcom, a to na základe písomného splnomocnenia, na ktorom je podpis splnomocniteľa overený notárom, inou zákonom poverenou alebo uznanou autoritou oprávnenou overovať podpis, alebo prostredníctvom kvalifikovaného elektronického podpisu.

8.11 Valné zhromaždenie riadi predseda Valného zhromaždenia, ktorým je prezident Združenia alebo ním poverená osoba.

8.12 Pri hlasovaní má každý člen s právom hlasovať jeden hlas. V odôvodnených prípadoch môže Valné zhromaždenie na návrh aspoň 30 % (slovom: tridsať percent) prítomných členov s právom hlasovať rozhodnúť o tom, že sa o návrhu bude hlasovať tajne. V rozhodnutí o tajnom hlasovaní musia byť zároveň uvedené podmienky takéhoto hlasovania. 

8.13 Na rozhodnutie Valného zhromaždenia o schválení, zmene alebo doplnení Stanov Združenia, je potrebný súhlas najmenej dvoch tretín hlasov všetkých členov Združenia s právom hlasovať. V ostatných prípadoch Valné zhromaždenie rozhoduje súhlasom nadpolovičnej väčšiny všetkých členov Združenia.

8.14 O rokovaní a rozhodnutiach Valného zhromaždenia sa vyhotoví zápisnica, ktorá obsahuje najmä priebeh zasadnutia a prijaté uznesenia. Zápisnicu podpisuje predseda Valného zhromaždenia a zapisovateľ, ktorý bol Valným zhromaždením na návrh predsedu Valného zhromaždenia zvolený na začiatku zasadnutia Valného zhromaždenia. 

8.15 Zápisnica je uložená v sídle Združenia. Každý člen Združenia má právo nahliadať do zápisníc z Valných zhromaždení alebo vyžadovať elektronickú kópiu.

9 RADA ZDRUŽENIA

9.1 Rada združenia je štatutárnym a koordinačným orgánom Združenia, ktorý riadi jeho vnútornú činnosť a koná v jeho mene navonok v súlade s článkom 10 Stanov.

(v týchto Stanovách ako „Rada združenia“)

9.2 Členom Rady združenia môže byť len Riadny člen Združenia. Členov Rady združenia volí Valné zhromaždenie na obdobie 3 (slovom: troch) rokov. Opätovné zvolenie je možné. Voľba členov Rady združenia sa uskutočňuje tajným hlasovaním, pokiaľ Valné zhromaždenie nerozhodne inak. 

9.3 V prípade, ak Valné zhromaždenie nezvolí aspoň 5 (slovom: päť) členov Rady združenia pred uplynutím ich funkčného obdobia, pokračuje v činnosti pôvodné obsadenie Rady združenia, a to až do zvolenia aspoň 5 (slovom: päť) členov Rady združenia.

9.4 Rada združenia má najmenej 5 (slovom: päť) a najviac 7 (slovom: sedem) členov. Prezidenta a viceprezidenta Združenia si volí zo svojich členov Rada združenia. Funkčné obdobie a výkon funkcie prezidenta a viceprezidenta Združenia je spätý s členstvom v Rade združenia.

9.5 Rada združenia má, okrem iných práv a povinností uvedených v Stanových, iných vnútorných predpisoch        Združenia a platných právnych predpisoch Slovenskej republiky, nasledovné práva, povinnosti a kompetencie:
a. zvolávať Valné zhromaždenie Združenia;
b. hospodáriť s majetkom Združenia v súlade so schváleným rozpočtom a platnými právnymi predpismi;
c. zostavovať návrh rozpočtu a rozpočtových pravidiel Združenia na ďalší kalendárny rok, ak aktuálne platný rozpočet nebude postačovať na ďalší kalendárny rok alebo odzrkadlovať potreby Združenia alebo jeho ekonomickú situáciu;
d. predkladať Valnému zhromaždeniu správu o činnosti a hospodárení Združenia;
e. zabezpečovať strategické riadenie Združenia;
f. zostavovať plán činnosti Združenia na príslušný kalendárny rok;
g. vydávať a schvaľovať organizačný poriadok Združenia;
h. rozhodovať o výške Členského poplatku, výške zálohy na Členský poplatok a Sympatizantskom poplatku a lehotách ich splatnosti;
i. rozhodovať o odpustení povinnosti člena zaplatiť Členský poplatok a Sympatizanzský poplatok;
j. rozhodovať o rozsahu práv a povinností jednotlivých úrovní Sympatizantov v súlade so Stanovami;
k. rozhodovať o schválení alebo neschválení žiadateľa za Riadneho člena Združenia, ako aj za jeho prijatie ako Čakateľa;
l. rozhodovať o prijatí žiadateľa a pridelení iii. úrovne statusu Sympatizanta – Veľký podporovateľ;
m. rozhodovať o vylúčení člena alebo pozastavení členstva v súlade s týmito Stanovami;
n. voliť a odvolávať zo svojich členov Rady združenia prezidenta a viceprezidenta Združenia;
o. schvaľovať výkonného riaditeľa Združenia,, ktorým môže byť aj člen Rady združenia alebo samotný prezident alebo viceprezident Združenia; schvaľovať jeho mzdové náležitosti a náplň práce, uzatvárať a rozväzovať s ním pracovný alebo iný pomer;
p. vykonávať zamestnávateľskú pôsobnosť vo vzťahu k zamestnancom Združenia;
q. viesť Zoznam Riadnych členov, Čakateľov a Sympatizantov Združenia;
r. rozhodovať o podnetoch a sťažnostiach členov Združenia;
s. zriaďovať dočasné komisie Združenia a menovať a odvolávať členov týchto komisií a určovať odmeny za ich činnosť;
t. rozhodovať vo všetkých ostatných veciach Združenia, pokiaľ nie sú výslovne vyhradené do pôsobnosti Valného zhromaždenia alebo iných orgánov Združenia;
u. môcť delegovať časti svojej pôsobnosti na osobitne zriadené dočasné komisie Združenia alebo výkonného riaditeľa Združenia.

9.5 Zasadnutia Rady združenia zvoláva prezident Združenia alebo v jeho neprítomnosti viceprezident Združenia. Zasadnutie Rady združenia môžu zvolať aj ktorýkoľvek 3 (slovom: traja) členovia Rady združenia.

9.6 Rada združenia je uznášaniaschopná, ak je prítomná nadpolovičná väčšina jej členov. Rokovanie riadi prezident Združenia, v prípade jeho neprítomnosti viceprezident Združenia alebo prezidentom poverený člen Rady združenia. 

9.7 Rada združenia rozhoduje vo všetkých, okrem tu v Stanovách vymedzených prípadoch, nadpolovičnou väčšinou všetkých členov. 

9.8 Člen Rady združenia môže kedykoľvek zo svojej funkcie odstúpiť, na základe písomného oznámenia o odstúpení, doručeného Rade Združenia. O odstúpení svojho člena Rada Združenia informuje najbližšie Valné zhromaždenie alebo ak Rada združenia nie je uznášaniaschopná, zvolá bezodkladne Valné zhromaždenie. Výkon funkcie člena Rady združenia končí dňom nasledujúcim po dni doručenia oznámenia Rade združenia, pokiaľ v oznámení nie je uvedené inak. 

9.9 Rada združenia môže v prípade odstúpenia niektorého z členov Rady združenia na obdobie do konania najbližšieho Valného zhromaždenia obsadiť na uvoľnené miesto náhradného člena Rady združenia, ktorý bol zvolený Valným zhromaždením ako náhradný člen Rady združenia. Takto zvoleného náhradného člena Rady združenia musí vo funkcií potvrdiť najbližšie Valné zhromaždenie alebo Valné zhromaždenie zvolí iného člena Rady združenia. 

9.10 Valné zhromaždenie môže odvolať člena Rady združenia z jeho funkcie pred uplynutím funkčného obdobia len v prípade, ak bol právoplatne odsúdený za úmyselný trestný čin alebo obzvlášť hrubým spôsobom porušil svoje povinnosti vyplývajúce mu z týchto Stanov.

10 KONANIE V MENE ZDRUŽENIA

10.1 Konať a podpisovať v mene Združenia sú oprávnení:
a. prezident Združenia samostatne vo všetkých veciach;
b. viceprezident Združenia samostatne vo všetkých veciach;
c. spoločne najmenej 2 (slovom: dvaja) členovia Rady združenia vo všetkých veciach, avšak len v prípade, ak nie je z technických, časových alebo personálnych dôvodov možné zabezpečiť podpis prezidenta alebo viceprezidenta Združenia;
d. iná fyzická osoba na základe písomného splnomocnenia udeleného prezidentom, viceprezidentom alebo najmenej dvoma členmi Rady združenia výlučne v rozsahu udeleného splnomocnenia. 

10.2 Osoba oprávnená konať v mene Združenia sa za Združenie podpisuje tak, že k napísanému alebo vytlačenému názvu Združenia, svojmu menu, priezvisku a funkcii pripojí svoj podpis.

11 KOMISIE ZDRUŽENIA

11.1 Komisie Združenia sú stále alebo dočasné orgány Združenia zriadené za účelom vykonávania určenej činnosti alebo za účelom dosiahnutia určitého cieľa.

11.2 Stále komisie Združenia môžu byť zriadené iba týmito Stanovami. Členom stálej komisie môže byť iba Riadny člen, ktorý nezastáva inú funkciu v inom orgáne Združenia.

11.3 Dočasné komisie Združenia môže zriadiť iba Rada združenia na výkon niektorej z jej zverených činností alebo za účelom dosiahnutia určitého cieľa. Členom dočasnej komisie môže byť (i) Riadny člen, a to bez ohľadu na to, či zastáva už inú funkciu v inom orgáne Združenia, (ii) ako aj iná osoba, ktorá nie je členom Združenia a ktorá je odborne a kompetenčne spôsobilá vykonávať na základe osobitnej dohody s ňou uzatvorenou túto funkciu.

11.4 Ak pôsobnosť a činnosť komisie Združenia neurčujú Stanovy, sú upravené vnútorným predpisom Združenia vydaným Radou združenia, ktorý musí byť plne v súlade so Stanovami.

11.5 Komisie Združenia majú spravidla 3 až 5 členov. Členov stálej komisie volí a odvoláva Valné zhromaždenie. Členovej dočasnej komisie volí a odvoláva Rada združenia.

11.6 V Združení sa týmto zriaďujú nasledovné stále komisie:
i. Stála dozorná komisia

Stála dozorná komisia má 3 členov, ktorých volí a odvoláva Valné zhromaždenie. 

Úlohou Stálej dozornej komisie je dohliadať na zákonnosť rozhodnutí a činnosť Rady združenia tak, aby bolo zachované hlavné poslanie Združenia a plnenie jeho cieľov. Stála dozorná komisia zároveň v prípade potreby podáva záväzný výklad znenia Stanov a ostatných vnútorných predpisov Združenia a môže zvolávať mimoriadne Valné zhromaždenie s cieľom odvolania členov orgánov Združenia alebo zrušenia rozhodnutia Rady združenia, v prípade, ak (i) rozhodnutím Rady združenia boli porušené práva Riadneho člena, alebo (ii) ak činnosť alebo rozhodnutie Rady združenia je v rozpore s hlavným poslaním Združenia a plnením jeho cieľov, (iii) alebo ak v dôsledku činnosti alebo rozhodnutia Rady združenia je ohrozené dobré meno Združenia. 

Stála dozorná komisia je uznášaniaschopná, ak sú na jej zasadnutí prítomní aspoň 2 (slovom: dvaja) členovia. Stála dozorná komisia rozhoduje nadpolovičnou väčšinou hlasov prítomných členov.

12 MLČANLIVOSŤ

12.1 Člen akýchkoľvek orgánov Združenia je povinný zachovávať mlčanlivosť o dôverných informáciách a skutočnostiach, o ktorých sa pri výkone svojej činnosti dozvedel, a to aj po skončení výkonu svojej funkcie, inak zodpovedá za škody vzniknuté v dôsledku porušenia tejto povinnosti. 

Štvrtá časť
Ďalšie ustanovenia

13 ZÁSADY HOSPODÁRENIA

13.1 Zdrojmi príjmov Združenia sú najmä:
a. príjmy z členských príspevkov;
b. príjmy z činností pri zabezpečovaní napĺňania poslania a cieľov Združenia;
c. príjmy z darov a iných bezodplatných plnení od fyzických osôb alebo právnických osôb;
d. príjmy z úrokov z vkladov prostriedkov v bankách;
e. subvencie, dotácie a granty od právnických osôb alebo štátu;
f. iné výnosy z majetku a iné príjmy z právnych vzťahov a plnení povinností podľa osobitných predpisov.

13.2 Združenie hospodári na základe rozpočtu schváleného Valným zhromaždením, ktorý predkladá Rada združenia. V prípade, ak nebude Valnému zhromaždeniu predložený na schválenie nový rozpočet a tento rozpočet aj v predchádzajúcom roku schválený, platí pre najbližší kalendárny rok rozpočet a rozpočtové pravidlá pre predchádzajúci rok.

13.3 Získané finančné prostriedky Združenie používa na organizovanie aktivít a plnenie cieľov Združenia v súlade s týmito Stanovami a na krytie nákladov na svoju činnosť. 

13.4 Príjmy Združenia sú určené najmä na krytie nákladov na činnosť Združenia, a síce nákladov súvisiacich s organizovaním odborných školení, seminárov a konferencií s cieľom informovať a prezentovať odborné stanoviská Združenia odbornej a laickej verejnosti, s publikovaním článkov a vydávaním odborných a populárnych neperiodických publikácií, s vytvorením, administráciou a prevádzkovaním informačného webového portálu; ďalej na materiálno-technické a personálne zabezpečenie činnosti Združenia, a to mzdy a náklady zamestnancov Združenia, odmeny a náklady členov orgánov Združenia, prípadne na vklad do inej právnickej osoby alebo nadobudnutie majetkovej účasti na podnikaní inej právnickej osoby.

13.5 V záujme vytvárania ďalších zdrojov príjmov môže Združenie vykonávať aj doplnkovú hospodársku činnosť súvisiacu so zabezpečovaním poslania a cieľov Združenia v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, týmito Stanovami a inými vnútornými predpismi Združenia.

13.6 Na zabezpečenie činnosti Združenia, prípadne inej doplnkovej hospodárskej (podnikateľskej) činnosti môže Združenie založiť právnickú osobu alebo sa zúčastňovať na podnikaní inej právnickej osoby. O založení právnickej osoby, o majetkovej účasti na inej právnickej osobe a súvisiacich podmienkach rozhoduje Valné zhromaždenie dvojtretinovou väčšinou hlasov všetkých členov. Členom dozornej rady právnickej osoby založenej Združením alebo právnickej osoby, na podnikaní ktorej sa Združenie zúčastňuje, je spravidla zvolený člen Rady Združenia.

13.7 Rada združenia je povinná najneskôr do 7 (slovom: siedmich) mesiacov od skončenia kalendárneho roka zverejniť správu o hospodárení Združenia.

14 ZÁNIK ZDRUŽENIA

14.1 Združenie zaniká:

a. na základe rozhodnutia Valného zhromaždenia dobrovoľným rozpustením alebo zlúčením s iným združením,
b. právoplatným rozhodnutím Ministerstva vnútra Slovenskej republiky o jeho rozpustení.

14.2 Pri zániku Združenia sa vykoná majetkové vyporiadanie primerane podľa ustanovenia Obchodného zákonníka o zrušení a zániku obchodných spoločností. Prípadný zostatok majetku Združenia po majetkovom vyporiadaní sa použije v súlade s rozhodnutím Valného zhromaždenia.

15 ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

15.1 Združenie vzniká registráciou na Ministerstve vnútra Slovenskej republiky. Stanovy nadobúdajú účinnosť dňom registrácie.

15.2 Členovia prípravného výboru sa dňom registrácie stávajú Riadnymi členmi Združenia.

15.3 Členovia prípravného výboru sa dňom registrácie stávajú zároveň aj členmi Rady združenia, a to na obdobie 3 (slovom: troch) rokov. 

15.4 Členovia prípravného výboru sú povinní zaplatiť prvý členský poplatok v súlade s článkom 6 týchto Stanov najneskôr do 3 (slovom: troch) mesiacov, od dňa kedy vzniklo Združenie.

15.5 Prvým prezidentom Združenia je: Ján Krajča

15.6 Prvým viceprezidentom Združenia je: Lukáš Kout

15.7Tieto Stanovy možno meniť a dopĺňať iba v súlade s podmienkami uvedenými v týchto Stanovách.